Aquest dimecres 7 d’octubre, les conselleres i consellers han tornat a Quart Jove per a retrobar-se i iniciar un nou i il·lusionant curs ple de reptes.

El mes de març el Consell va traslladar la seua activitat presencial al format virtual. Temps en el qual van aprofitar per a explicar-nos sobre “El descobriment: l’intrèpid viatge de la infància durant el confinament”. Un diari amb el qual compartir sentir i pensar de la infància del nostre municipi mentre va estar confinada.

No podem oblidar que el CMI està format per xiquetes i xiquets de diferents centres educatius i que en canviar de curs, a vegades, també ho fan de centre. Tot això a fet especialment il·lusionant recuperar la trobada, veure’s de nou i poder jugar en grup. Una vesprada plena d’enginy i creativitat per a fer front a la situació de no contacte físic en la qual jugar des de la distància.

La Regidora d’Infància, Consue Campos, va estar escoltant a les xiques i xics en un espai distés on van intercanviar idees sobre la possible col·laboració de personal municipal per a acompanyar amb eines emocionals durant aquests temps.

En dues setmanes tornaran a reunir-se i segons les propostes que van fer en aquesta primera jornada, sembla que ho faran amb força perquè tenen moltes ganes de posar-se en funcionament per a millorar la vida de totes les persones de Quart de Poblet.

Màscares, distància de seguretat i els nervis del primer dia marquen la jornada.

vuelta al cole 2020

L’inici del curs a Quart de Poblet ha arrancat demostrant la gran responsabilitat dels xiquets, xiquetes i adolescents que hui començaven les classes, els qui han seguit en tot moment les noves mesures d’higiene i seguretat establides.

En un primer dia de classe atípic, marcat per entrades escalonades als centres, control de la temperatura, gels hidroalcohòlics, distància interpersonal i les màscares, els xicotets i xicotetes han sigut rebuts entre aplaudiments pels seus mestres i mestres, visiblement emocionats. Una estranya situació que no ha pogut entelar les ganes de retrobar-se amb els seus companys i companyes després de tants mesos lluny de les aules.

Amb l’objectiu que la volta al col·legi siga el més segura possible, s’ha comptat amb la presència de la policia local, així com s’ha col·locat senyalització especial per a evitar aglomeracions a les entrades dels col·legis.

D’igual manera, l’Ajuntament de Quart de Poblet ha posat a la disposició dels centres diferents espais susceptibles de ser usats: les cases de joventut, les aules de Trenquem Barreres, les aules d’informàtica de Quart Jove, el Espai de Creació Jove, diferents aules de la Escola de Música La Unió en la seua seu, com en el Centre Cultural el Casino i les aules de l’Agrupació Musical l’Amistat. A més, s’han oferit espais públics oberts condicionats, com a parcs, places o el llit del riu.

Una altra de les principals mesures implementades en aquest inici de l’any escolar ha sigut l’increment en neteja i desinfecció en els centres d’Educació Primària, tant en les condícies, com en tots els elements comuns (poms, passamans, claus de llum¿), incloent les noves zones i espais habilitats. Un augment de 178 hores en la neteja que impliquen una inversió mensual de 147.870 euros.

El Consistori també ha reforçat el personal, amb fins a dos conserges més, a més, hi haurà un conserge itinerant per a donar suport a tots els centres, i s’ha posat a la disposició dels centres material complementari, com a taules i cadires o tanques, per a poder utilitzar en espais oberts.

Des de l’Ajuntament s’insisteix en la important tasca que es realitza des dels centres educatius i que va molt més allà de l’aprenentatge de coneixements. L’escola és educació emocional i de valors, un espai en el qual xiquets, xiquetes i adolescents tenen l’oportunitat de relacionar-se, de crear nous vincles. Tot això, assegurant que tots i totes compten amb les mateixes oportunitats per a la seua formació, independentment de la seua condició social.

Mantindre aquesta labor de defensa de l’educació pública que porta anys realitzant-se, és una prioritat per a l’equip de govern municipal, especialment en aquesta complicada situació, per la qual cosa aposten per conjuminar forces amb la resta d’institucions i actors socials que formen la comunitat educativa. Amb aquest objectiu en ment, s’han establit canals de comunicació amb els equips directius i d’inspecció educativa, les AMPAS, la comissió tècnica municipal *COVID i la comissió de seguiment d’obres en els centres escolars, la qual cosa permetrà avaluar i assegurar que les mesures implantades són eficaces.

Tagged with: , , ,

L’Ajuntament de Quart de Poblet ha anunciat la volta de “Matinal Xiquets”, el servei municipal d’atenció a escolars d’infantil i primària. Amb l’objectiu d’assegurar la conciliació familiar, el Consistori ha fet un intens treball en el disseny del Pla de Contingència, en el qual es recullen les diferents mesures per a iniciar un nou curs de manera segura.


Per a això, s’ha augmentat el nombre de monitors i monitores, comptant, a més, amb una persona encarregada especialment de totes les qüestions relacionades amb el Pla de Contingència, com seria el cas de les desinfeccions dels materials o l’aparició de símptomes en els i les menors. D’igual manera, es comptarà amb més espais, que permetran respectar els grups bambolla.
S’eliminen els desdejunis, per a evitar situacions de major risc, i s’han preparat activitats sense contacte físic entre xiquets i xiquetes, els qui mantindran en tot moment la distància interpersonal.
Enguany, a causa de la situació extraordinària que s’està vivint, les famílies que vulguen fer ús del servei hauran de realitzar una inscripció. El tràmit podrà realitzar-se de l’1 al 15 de setembre, bé de manera telemàtica, enviant la fitxa d’inscripció a educa@quartdepoblet.org, o de manera presencial, sol·licitant cita prèvia en el 96 153 62 10, a les extensions 270 o 271. En els casos en els quals s’use el servei de manera puntual, també haurà de remetre’s la fitxa d’inscripció.

Matinal Xiquets funciona de 7 a 9 hores tots els dies lectius del curs escolar, en un horari flexible, en tots els col·legis públics i concertats de Quart de Poblet. Els pagaments es poden efectuar com un abonament mensual, que compta amb reduccions si més d’un germà o germana fa ús; de cinc sessions o d’un sol dia.
Per a aquelles famílies en les quals tots dos progenitors o progenitors treballen i no se supere el límit econòmic establit, es podrà sol·licitar la beca del 10 al 18 de setembre, sol·licitant cita prèvia a partir del 8 en l’àrea d’Educació.

Tagged with: , , ,

Les xiquetes i xiquets del Consell Municipal d’Infància i Adolescència, després d’un curs diferent, presenten “El descobriment: el diari de l’intrèpid viatge de la infància de Quart de Poblet, en temps de confinament”.

Aquest diari és el relat compartit a partir del qual les xiquetes i xiquets ens compten com han transitat durant aquests mesos en què no podien eixir de casa. Després de reprendre l’activitat del Consell municipal d’Infància i Adolescència, elles i ells inicien un treball de recerca, en el qual a través d’entrevistes realitzades als seus iguals, recullen i posen en comú com a grup, tot allò que la infància ha estat sentint, aquelles coses sobre les quals han posat la seua atenció i que s’han convertit en experiències valuoses que els agradaria continuar mantenint en el temps i també contar quins han sigut els seus anhels i desitjos per al futur.

El CMI ha comptat també amb la col·laboració d’algunes de les entitats que formen part del Fòrum d’Infància, com l’Esplai Sambori i l’Esplai Somriure, a través de les que xiquetes i xiquets han pogut fer arribar les seues aportacions.

Tot això, ho han transformat en una vídeo-infografia que reflecteix entre altres coses la seua voluntat per a comptar el succeït, i que aquesta experiència ajude a millorar la relació entre les persones i amb el planeta.

Amb l’objectiu que aquest diari fóra accessible, s’elabora a través d’imatges, acompanyat de la narració oral que tracta d’explicar de manera més extensa els matisos de la diversitat de respostes. Xiquetes i xiquets conten que han sentit tristesa i soledat, per trobar a faltar a persones o fer algunes coses, la qual cosa els ha provocat estar avorrits en alguns moments. També han sentit por, fruit de la incertesa, així com aclaparament i estrés, en gran manera ocasionat per la quantitat de tasca escolar o per la indefensió davant la resolució de dificultats, per a les quals necessitaven alguna persona adulta de referència. Positivament, destaquen el fet de passar temps en família, poder fer coses de manera conjunta relaxats, jugant, cuinant, rient o xarrant. També han tingut temps personal, en el qual autodescobrir-se coneixent i descobrint sobre les persones que són, les coses que els agraden, allò que els aporta felicitat, els fa sentir bé o malament i com gestionar aqueix tipus d’emocions. Alguns s’han sorprés de ser pacients i amb capacitat per a autorganitzar-se i altres han tingut dificultats per a poder suportar de manera autònoma aquelles responsabilitats que se’ls havien traslladat, com l’autoaprenentatge.

Com a aprenentatges assenyalen la importància que té per a la vida el temps compartit en família (molt present durant el confinament), així com la vivència d’experiències relacionals ja hagen sigut les que han augmentat, en família; com les que han disminuït o s’han transformat, entorn social. En aquest sentit, les tecnologies de la comunicació han jugat un paper decisiu permetent l’acostament, en aquelles persones que disposaven de recursos i marcant la desigualtat entre els que disposaven de menys.

Durant les entrevistes es fa una especial incidència a la importància de la comunitat, per a fer més suportable el temps d’estar a casa; xiquetes i xiquets han considerat positiu continuar realitzant coses amb les veïnes i veïns, cuidant de les unes i les altres. I sobretot continuar disposant de més temps de tranquil·litat, compartit amb mares i pares.

Per al futur, demanen que es trobe prompte una cura, que aquesta situació no torne a repetir-se, i que si succeeix, esperen estar millor preparades per a afrontar-ho. Volen tornar a fer les coses d’abans com anar al parc, a la platja, a la muntanya… Haver viscut aquesta situació de crisi sanitària és una cosa que ha repercutit molt en les seues vides, un esdeveniment molt important i que valoren com un fet històric i que volen poder recordar i comptar.

El diari creat per xiquetes i xiquets, espera poder ajudar en la tasca de sostenir en el temps el relat del succeït i igual que altres campanyes del CMI, té el propòsit d’alçar la veu de la infància, perquè les seues necessitats i particular manera de veure el món siguen part de la nova realitat.

Tagged with: , , , , , , , , , ,

Aquesta setmana, l’equip d’infància de Quart de Poblet, va colaborar en el cicle de conferències organitzat per UNICEF Espanya, explicant el que ha estat desenvolupant el Consell Municipal d’Infància durant el confinament i algunes de les idees sobre com abordar els reptes després del confinament.

Espacial recalcament, a compartir l’acció protagonitzada per les conselleres i consellers per a la creació d’un diari col·laboratiu (el descobriment “diari de l’intrèpid viatge de la infància en temps de confinament”) en el qual expressar les seues emocions, experiències, aprenentatges d’aquests dies i alguns dels seus desitjos per al futur.

Podeu veure un resum de les 3 intervencions de la sessió de Participació Infantil, en la notícia del seu web.

Tal com recullen en la seua publicació, “els governs locals han continuat el seu treball braç a braç amb els consells de participació” per a evitar que durant la crisi sanitària el dret a la participació infantil i adolescent quedara a un costat.

Ens parlen que tenim per davant una nova època, la de desescalada, plena d’incerteses entorn de la seguretat i en la qual tot apunta al fet que els escenaris virtual i presencial s’intercalaran. Sobretot això va tractar l’última trobada del cicle de seminaris online, en el qual expliquem com s’ha aconseguit mantindre o fomentar la participació de xiquets, xiquetes i adolescents durant aquest temps de quarantena i com es plantegen el nou repte del post-confinament.

Preparem el procés de MATRICULACIÓ per al curs 20/21📚

Els tràmits seran online💻, així que el primer pas és:
1️⃣. Demanar el CERTIFICAT DIGITAL.
Com?
☎️Telefona a l’Ajuntament al 961536210 i sol·licita cita.
📧 Una vegada confirmada la cita, envia a info@ un número de telèfon, adreça de correu electrònic i DNI escanejat.
📍Acudeix el dia de la cita amb el DNI original.

🚸Pròximament informarem del tràmit i els terminis de matriculació.
‼️NO ESPERES A L’ÚLTIM MOMENT‼️

Tagged with: , , , , , ,

👧🧑👶Els xiquets i xiquetes menors de 14 anys han estat els primers en experimentar la desescalada, però sempre amb seguretat🚸.
‼️Us recordem les mesures que hem de respectar en els seus passejos diaris.

👧🏻🛴 Los niños y niñas menores de 14 años ya pueden salir a jugar y hacer ejercicio a la calle de forma controlada.

➡️ Pero recuerda: es muy importante cumplir las pautas indicadas para garantizar tu salud y la de los que te rodean. 👦🏼🚲

Más información en el vídeo 👇

https://www.facebook.com/VSocialGob/videos/363459487946556/UzpfSTE2NjU5NjQ5MTY6MTAyMTk0NjAyNDM4MTExOTE/?epa=SEARCH_BOX

Tagged with: , , , , , ,

‼️QUART DE POBLET PLANTA CARA AL CORONAVIRUS‼️
📧Envieu-nos fotos, dibuixos i vídeos📸📹 d’aquestes setmanes de confinament a aytoquartdepoblet@gmail.com.

Podeu ensenyar-nos com heu decorat el vostre balcó🎈, o els vostres aplaudiments a les 20👏, fent música🎻, esport🤸‍♀️ o dansa💃, jugant en família🎲, cantant👩‍🎤, passejant al gos🐶, fent rebosteria🥧 o una videotrucada, estudiant📖 o treballant (ja siga des de casa o en primera línia)…, fins a challenges🧻 podeu fer-nos arribar!
Tot el que se us ocórrega que us haja animat i entretingut durant aquests dies.
#EsteViruselParemJuntxs #AçóTambéPassarà #JoemQuedeaCasa

Tagged with: , , , , ,

Difonem recomanacions per a previndre el ciberassetjament escolar en temps de confinament de GVA Educació.

Mitjançant infografies, la campanya ‘Jo practique #CiberBonTracte‘ recorda a les famílies i a l’alumnat quines són les recomanacions per a utilitzar Internet i les xarxes socials de manera segura i adequada. Així mateix, informa també sobre les vies de comunicació o denúncia davant de possibles casos de ciberassetjament, sèxting o ciberassetjament pedòfil (‘grooming’), entre altres.

Es recomana que els i les alumnes utilitzen emoticones positives i envien missatges de suport i ànim a les persones que estimen, així com que visiten pàgines web o envien enllaços que permeten aprendre i compartir coses noves, jugar i gaudir junts i juntes. Igualment, recomana que pensen en els companys i companyes que poden sentir-se exclosos.

💻Espai web: http://ow.ly/nI5K30qzvjO
🆕 http://ow.ly/PhjM30qzvnK

#QuartdePoblet #Joemquedeacasa

Tagged with: , , , , , , , ,

El dissabte 18 d’abril, va tindre lloc una roda de premsa protagonitzada per les preguntes de xiquetes i xiquets de tota Espanya.

 

 

Plataforma de Infancia al costat de l’Alt Comissionat contra la Pobresa Infantil, van posar en marxa la iniciativa #LaInfanciaPregunta, en la qual xiquetes i xiquets van traslladar les seues inquietuds i preguntes sobre l’emergència sanitària pel COVID-19.

Algunes de les xiques i xics del Consell Municipal d’Infància de Quart de Poblet, formen part del projecte de Cibercorresponsales, de Plataforma de Infancia, en concret Alba, és una de les integrants del grup de panelistas de “la Pinza”. Representants d’aquest grup i d’EPIC (equip de participació de la Plataforma de Infancia), van ser els portaveus, de centenars de preguntes de xiquetes i xiquets, davant el Ministre de Ciència, Pedro Duque, i el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències, Fernando Simón.

L’acte retransmés en directe per televisió, sent un èxit d’audiència, pot veure’s en el canal de youtube de La Moncloa .

 

Algunes dels dubtes que plantejaven tenien que veure amb la situació en aquests moments, sobre quan anaven a poder eixir de casa o que mesures estaven pensant per al post confinament.
La repercussió d’aquesta roda de premsa, ha sigut molt positiva, han arribat missatges de persones que afirmaven estar entenent el que explicaven en la televisió sobre el COVID-19. I és que una vegada més, les xiquetes i xiquets han demostrat que el que és bo per a elles i ells, ho és per a totes les persones. Fer accessible el missatge amb el qual es comunica la informació, és essencial per a garantir la comprensió d’aquest.

Des de la Plataforma de Infancia, continuen recollint les preocupacions i inquietuds sobre el COVID-19 i el confinament a casa, per a fer-li-les arribar a les autoritats. Perquè la infància continue exercint el seu dret a participar, a opinar i a ser escoltada, mantenen obert el formulari, sobre el qual xiquetes, xiquets i adolescents d’entre 3 i 17 anys, poden enviar els seus dubtes, perquè puguen fer-li-les arribar a les autoritats.

http://bit.ly/tienes-algo-que-preguntar 

A continuació pots veure un resum de les respostes adaptades per a una fàcil lectura per a xiquets i xiquetes, també pots descarregar el document pdf  o llegir tota la noticia a la web de Plataforma de Infancia.